به گزارش پارسیان همراه، معاون تجارت و خدمات وزیر صمت از رتبهبندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پساز فروش موبایل خبر داد.
به گفته فعالان صنفی حدود 70 درصد شکایاتی که در اتحادیه دستگاههای مخابراتی مطرح میشود مربوط به خدمات پس از فروش تلفنهای همراه است. در این مسئله شکایات متعددی وجود دارد و این شرکتهای ارائه کننده خدمات پس از فروش بعضا به مسئولیتهای خود به درستی عمل نمیکنند.
در مواردی به خصوص در مورد تلفنها همراه آیفون مشاهده میشود که تلفنهای همراه ریپک، رفرش و یا تعمیر شده را به عنوان تلفن همراه نو به مشتری فروخته میشوند و شرکتهای ارائه کننده خدمات نیز مسئولیتی را برعهده نمیگیرند.
علیرضا شاهمیرزایی دراینمورد گفت:
هفته پیش رتبهبندی واردکنندگان را تغییر دادیم و مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدامات شرکت در حوزه خدمات پساز فروش باشد. هماکنون نیز درحال رتبهبندی شرکتها بر همین مبنا هستیم. در صورتی که شرکتها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش مییابد.
به گفتهی او، سال گذشته تمام واردکنندگان موبایل تعهد دادند که نسبتبه ارائه خدمات پساز فروش و شفافیت فروش اقدام کنند و درحال حاضر سه شرکت اصلی در حوزهی واردات موبایل سامانههای خود را شفاف کردهاند.
شاه میرزایی با اشاره به اینکه در حال راهاندازی سامانهای هستیم که در حقیقت بخش دوم سامانه جامع تجارت است، ادامه داد:
در این بخش خدماتی که باید از سوی شرکتهای خدمات پس از فروش انجام شود از آنها خواسته خواهد شد. شرکتهایی که شاخصهای پایینی داشته باشد به طبع دیگر مورد تایید ما نخواهد بود. براین اساس تا دو ماه آینده بخش دوم سامانه گرانتی راه اندازی خواهد شد.